Recentioner på kvällens filmer


Herregud så trött jag är, märks verkligen att jag inte steg upp i "normal" (normalt för mig) tid imorse. Kommer kojsa rätt tidigt känner jag på mig (tidigt för att vara mig).

Först tänkte bara, lite snabbt, recensera filmerna vi såg ikväll.

Handling: En polis från texas får reda på att han kan ha en dotter, som fördes bort och såldes för några år sedan. Under sin utredning, möter han en ung pojke, från Mexico City, vars trettonåriga syster har blivit kidnappad. De tar sig an att rädda flickan.
Info: Filmtipset.

Jag tycker: Helt klart sevärd. Handlar om ett viktigt och gripande ämne (sexhandel). Filmen fick i alla fall mig att tänka efter. Slutade dock rätt konstigt och enligt min mening hade själva filmen kunnat vara något bättre, med tanke på vad den faktiskt handlade om. Tycker trots de att ni ska se den, kan rekomendera denna till en kväll då det verkligen är slut på film-ideér.

Mitt betyg: 6/10



Handling: Efter ett trauma på sommaren börjar Melinda high school stum. Medans hon kämpar med skola, vänner och familj berättar hon sin mörka berättelse om hennes experiment. Cch varför hon har slutat prata.
Info: Filmtipset.

Jag tycker: Faktisk, helt ärligt, väldigt värdelös. När man läser om handligen för filmen står det att Melinda är stum. Fel. Melinda är inte stum i filmen, hon pratar i stort sett oavbrytet. Och vad dom menar med "exprimentet" har jag ingen aning om. Filmen fick aldrig någon handling, man satt och väntade till eftertexterna på att något skulle hända. Men ingenting hände. Denna film, är som ni kanske förstår, ingen jag rekomenderar någon att se. Slöseri med tid.

Mitt betyg: 2/10



Nu ska jag borsta tänderna och göra alla andra "måsten" innan jag kryper ner i sängen.
Godnatt på er allihopa!


Postat av: Per Sjölin

Kunde inte ha hållit med dig mer. Den där andra filmen var inte alls bra.



God natt på oss nu. Puss!

2009-03-25 @ 23:42:44
Postat av: Therese

Filmtips är alltid kul, tack!

2009-03-26 @ 04:49:09
Postat av: Denise

Än så länge har jag bara hållt på i 3 dagar men jag känner mig lite slankare redan, äter så mycket frukt och grönsaker som möjligt men man behöver ju lite mer matig mat också så då äter jag bulgur eller mozarella osv :) Om jag går ner i vikt så kan jag skriva typ matschema osv på bloggen :)

2009-03-26 @ 07:47:21
Postat av: Maria

Får väl ta och se den första filmen då! ;)

2009-03-26 @ 09:46:39
Postat av: maria

Men gör så! :D haha

2009-03-26 @ 10:31:12
Postat av: PETRAAA

2009-03-26 @ 13:55:26

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback