Massor med filmtips


Här kommer det utlovade film-tips inlägget. Kommer, sammanfattat, skriva vad jag tyckte om filmerna samt sätta mina betyg på dem. Alla filmerna är filmer som jag sett och som jag tyckt var bra. Filmer jag alltså rekomenderar er alla att se.


Yes Man- Bra komedi av allas våran Jim Carrey. Har aldrig sett en film med honom som inte varit bra, så detta var alltså inget undantag. Rekomenderas starkt. Mitt betyg: 9/10.

Accepted- Riktigt kul film. Många problem som sedan måste lösas har huvudrollerna i denna film skapat. Mitt betyg: 8/10.

Forgetting Sarah Marshall-
Även denna är riktigt bra. Såg den om och om igen flera gånger, riktigt rolig. Bra skådespelare dessutom. Mitt betyg: 9/10.

Grandmas Boy- Riktigt jäkla kul, skrattade mig nästan igenom hela. Rekomenderar därför även denna till er. Mitt betyg: 10/10.

Tenacious D The Pick of Destiny- Sjukt bra. Även denna har jag sett hur många gånger som helst, kan nästan hela filmen utantill. Har ni inte sett denna är det ett måste. Mina poäng: 10/10.


A Walk To Remember-
Superbra film. En av mina favoritfilmer dessutom. Var beredd på massor av tårar men även endel skratt. En film som man inte glömmer efter man sett den. Mitt betyg: 10/10. 

Changeling-
Har skrivit om denna förr vet jag. Men det tåls att göra igen. Fruktansvärt bra alltså. Skulle inte ens rekomendera min västa fiende att inte se denna, haha! Mitt betyg: 9/10.

An American Crime-
Fruktansvärt sorlig och fruktansvärt bra. Man kan inte tro att detta faktisk hänt, på riktigt. Usch.. Mitt betyg: 9/10.

The Bucket List-
Väldigt fin. Ja, det är en fin film. Ger prov på äkta vänskap och filmen får en att tänka efter. Ta vara på de du älskar och skjut inte upp något till imorgon. Mitt betyg: 10/10

The Notebook- Många har säkert redan sett denna, samma sak med A Walk To Remember. Men har man av någon anledning missat att se den så hoppas jag att ni kommer göra det. Så fin och så romantisk att jag vet inte vad.. Mitt betyg: 10/10



The Amityville Horror- Hemsk, hemsk, hemsk. En skräckis som är "äkta", alltså inga monster eller liknande. Mitt betyg: 9/10.

The number 23-
Vädigt bra. Dock inte så hemsk, men spännande. Även denna med Jim Carrey i huvudrollen. En film jag helt klart rekomenderar. Mitt betyg: 8/10.

1408- Bra skräckis, dock overklig. Och med overklig menar jag med monster och spöken. Är ni som mig och ogillar overkliga filmer så tycker jag ändå ni ska se denna. Den är, trots det, väldigt bra. Mitt betyg: 7/10.

Taken- Väldigt bra. Spännande, fängslande och förargande. Även denna film som man knappast glömmer. Mitt betyg: 10/10.

Beck- Tror de flesta vet vad detta är för filmer. Men är det någon som av någon anledning inte sett dessa är det på hög tid att göra det nu. Mitt betyg: 10/10.


Bolt- Sitter och ler nu när jag skriver om denna. En riktigt rolig film som alla bör se, oavsett ålder. Mitt betyg: 9/10.

Ratatouille-
Trodde denna skulle vara jättedålig innan jag sett den. Trots detta tog jag mig tid att se den, och det ångrar jag inte. Tji fick jag allt, denna film är väldigt bra även den. Mitt betyg: 8/10.

Wall-E- Bäst, bäst, bäst. Wall-E måste vara den finaste och snällaste varelse som någonsin visats på bioduken. Kan se den hur många gånger som helst och kommer nog aldrig lessna. Mitt betyg: 10/10.

Postat av: Per Sjölin

Haha! Ja det blir ju så vi ser några filmer. ;)

Fin lista! Gediget arbete med den. Haha.



Puss

2009-03-26 @ 20:03:54
Postat av: elina

Wall-E är så sjuuuuukt sööööööt!

2009-03-26 @ 20:30:47
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

hehe vi har samma smak:) förutom Tenecious D och Beck hehe och du missade Twilight hehe

2009-03-26 @ 21:23:35
URL: http://alisagonzalez.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback