Vi behöver er hjälp!


Hej allihopa (som BlondinBella skulle sagt)! Igår var ingen bra blogg dag. Hur som haver tänkte jag ändå berätta på ett ungefär vad jag gjort de senaste dagarna. Efter att jag varit hos Sara som gjorde sig redo för fest på lördagen gick jag hem runt 21.00. Kände att jag inte bara ville sitta och göra ingenting, så jag hörde av mig till Elise för att höra om hon hade lust att komma till oss och se på film. Tur som jag hade ville hon det. Hon kom då till stan med bussen som gick 23:58, och jag mötte henne då bussen kommit till centrum. Väl hemma pratade vi först en hel del, sedan såg vi Mamma Mia. En mysig kväll/natt med lillasyster på besök.

I lördags umgicks jag med Per på dagen, vi såg film och tog det bara lugnt. Sen på eftermiddagen gick jag återigen till Sara, denna gång Bakis-Sara. Vi tittade på tv och pratade, fortsatt lugn dag. Runt 21:00 gick jag hem igen för att jag och Per skulle läsa ut boken "Rivet Skinn" som Niclas Jansson skrivit, himla bra bok. Sagt och gjort, runt 22:00 var boken slut och vi började se på Step Brother för andra gången. Blev inte att vi såg hela, satte oss efter en stund vid varsin dator. Som dom data-nördar vi är.

Idag vet jag inte riktigt vad som skall göras, förutom endel städning och uppsättning av gardinstången i sovrummen för sjuttioelfte gången. Lill-katten lär sig verkligen inte att hon inte kan klättra i gardinerna... Blir så jäkla irriterad. Tacka vet jag Werner som verkligen vet vad som är rätt och fel. Antar att hon-katter är mer trotsiga än hanarna. Dessutom slutar hon ju aldrig pissa inne, jag vet inte vad vi ska göra av denna katten riktigt, något måste hända. Detta går inte. Någon som har något tips på hur man åtminstone får katten att gå på lådan varje gång? Hon bajsar aldrig inne, och det är bara ibland hon väljer att pissa antingen i hallen (PÅ MINA SKOR, har fått kasta fem par!!), eller bakom TV-bänken?

Hon är så otroligt söt och snäll annars, så helst skulle vi vilja ha henne kvar.
Men snart har vi varken råd eller ork till att ha det som ett alternativ.

Så alla katt-ägare eller katt-kunnare där ute,
ge oss tips på vad man kan tänkas göra åt detta!

Tack på förhand.

Postat av: PF

man måste lära dom när dom är små, tror det är jätte svårt att lära dom sen när dom gjort det till en vana

2009-01-12 @ 18:02:45
URL: http://actionman.blogg.se/
Postat av: Micaela.

Vad tråkigt att höra att det inte går bra och att ni kanske ska göra er av med kissekatten:(

Vad man kan prova göra är att lägga lite ättika på dom ställen hon kissar, för det är en lukt dom helt inte går nära. Sen finns det fy spray på djuraffärerna. Det kan du oxå testa. Och ett tips är att ha henne instängd på badrummet under nätterna och när ni är borta. Ha också alltid en vattenspruta till hands så att du kan spruta vatten stråle på henne dom gånger du ser att hon gör nåt hon inte ska göra eller om du misstänker att det är på väg att hända. Sen kan du även spraya vatten på henne när hon går bakom tv bänken och såna ställen du inte vill att hon ska vara. Våra katter har lärt sig att lyda efter vatten sprutan. Så det kan ju vara värt att testa.

2009-01-12 @ 18:05:20
URL: http://pickmynose.blogg.se/
Postat av: Anonym

såklart var jag tvungen att läsa på lite nu, blev lite nyfiken. stod på någon sida att de kan vara jättemånga saker som gör att katten inte går på lådan. bland annat att den kan vara missnöjd med kattsanden, lådans placering eller är missnöjd över något.

ni kan ju testa byta kattsand till något annat och se om de blir någon skillnad. fast jag tror de bästa att göra är de som står i förra kommentaren, att stänga in katten där lådan är då ni sover eller är borta =)

2009-01-13 @ 18:14:51

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback