Tina tipsar


Godmorgon! Har varit vaken ett tag, men eftersom detta är första inlägget för dagen så har jag rätt att skriva så ändå. Hade egentligen klipptid 12.45 idag, men frisören hade sjuka barn så tiden flyttades tills på måndag istället. Är riktigt peppad på att få bort en hel del av min risiga kalufs, kommer bli super. I helgen ska jag passa på att ha håret uppsatt, något man verkligen saknar när håret är för kort för att få ihop till en tofs. Måste även skaffa mig något som skyddar håret från slitage när plattången måste användas varje dag. Någon som har något tips på någon produkt som verkligen fungerar?

Har också tänkt börja med en ny sak här i bloggen, nämligen Tina tipsar (finns som kategori).
Kommer vara väldigt blandat, och saker som jag vet av egen erfarenhet är bra.
Ska försöka få in ett sånt inlägg varje dag, bara inte fantasin sätter stopp.


Postat av: Micaela Enberg

Ja man behöver värva medlemmar om man vill ha mer poäng:) Men det står på sidan vad man får om man gör olika saker:)



Om du vill skydda håret så köp en spray som finns hos frisören, jag vet inte vad den heter men du kan ju fråga:) Du ska spraya på den just före du plattar håret, spraya - platta, spraya - platta. Inte hela håret direkt utan allt eftersom.



Sen kan du även göra som jag brukar göra för att håret ska hålla sig finare längre och inte torka ut. När jag har duschat håret och torkat det handdukstorrt så tar jag en klick balsam och knuggar in det i håret. Det varken ser fett eller smutigt ut när det torkar utan det skyddar bara håret från att bli torrt och stripit. Och om du duschar håret vädigt ofta (varje dag) så blir ju håret väldigt torrt och slitet. Då kan du nån gång i månaden ta en kopp med olivolja och värma det så det blir ljummet, sen dränker du håret i det och har en plastpåse över. Och det ska du ha så länge som möjligt, (tex över natten). När du ska skölja ur det så schampoonerar du håret innan du blöter det. Sen sköljer du och sen schampoonerar du igen. Då brukar det försvinna. Men håret har fått suga upp en stor del av olivoljan vilket gör att håret återfuktas:) Så brukar jag göra iaf:)

2009-01-30 @ 13:10:24
URL: http://pickmynose.blogg.se/
Postat av: Jesicca

Det finns ett ''klet'' som du kan köpa hos frisören, det luktar mint, men jag minns inte vad det heter.

Annars finns det ju sunsilk för hår som är utsatt för för mycket värme:)



Älskar dig!<3

2009-01-30 @ 14:28:36
URL: http://jesiccablivandeglans.blogg.se/
Postat av: Rebecca

http://shop.baresso.se/?pid=310885 Den där har jag, den är skitbra =)

2009-01-30 @ 20:59:01
URL: http://rebeccasjostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback