Finally.


Nu har vi städat klart för idag. Vi har även hunnit fika duscha och spelat Monopol en stund, det där spelet har blivit min/vår drog. Toan är i alla fall skrubbad som tusan, den har nog aldrig varit såhär fräsch förr. :-P Alla överskåpar i köket är färdiga, dörrkarmar och dörrar likaså. Vi ställer klockan på 07:00 ikväll för att hinna dammsuga, torka golven, skrubba kaklet i köket och putsa fönsterna imorgon på mogonen innan han som ska besikta kommer. Han är medveten om att allt inte kommer att vara klart tills imorgon eftersom kyl/frys och spis kommer vi måsta använda, även garderober och själva toan. Ja, ni förstår. Sådant där som man inte klarar sig utan kommer vi inte ta förens på söndag just innan vi lämnar in nycklarna igen. Hur som helst så är det sömn som står först på schemat. Är fruktansvärt trött och slut efter dagen, först av värmen som suger musten ur, man har verkligen inte hunnit vänja sig med värmen än. Och det känns i kroppen. Sedan att då måsta städa som en tok. Skönt är i alla fall att kunna känna att vi kan knoppa in med gott samvete!

Först tänkte jag bara visa er en bild från gårdagen:

Denna är tagen under tiden jag och Per spelade ölspelet med vår hemmagjorda kortlek.
( Ja, jag råkade spilla. Nej, det var inte för att jag var full. )


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback