Brogården.


Gissa vad jag vaknade av imorse? Ett telefonsamtal, men inte villket som helst. Utan från Brogården, ett ålderdomshem i Skellefteå, som jag sökt jobb hos. Nu undrade denna man om jag redan fått något jobb, mitt svar var då nej. Sedan undrade han om jag var intresserad av att jobba hos dem, mitt svar var givetvis ja. Sådana samtal make my days! Så klockan 13:00 på måndag är det där jag befinner mig för att bli informerad om arbetsuppgifter och arbetstider. I och med att han inte sa något om någon intrervju eller liknande hoppas och utgår jag från att jobbet nu är mitt. Sommaren är nu räddad. Happycat!

Nog om det. Ni förstår säkert hur glad jag är utan att jag behöver förklara det mer ingående.

En annan sak som också varit toppen idag är vädret, det gudomliga vädret. Vi har legat ute och solat på en gräsmatta nära vår egen med en 3.5:a Norrlandsguld och en tidning, SOLO. Med denna tidning medföljde även en turkos bikini, nederdelen var förstor och överdelen för liten. Men det är sånt man får leva med. Har i alla fall solat i den idag, annat blir det nog när vi vistas bland folk eller på mer öppna ställen. Vilket kommer bli rätt ofta om vädret fortsätter såhär!




Du gör mig lycklig,

genom att bara finnas till.


Postat av: Per Sjölin

Du får mig varm inombords bara av att jag hör ett ord som börjar på T, eller när någon pratar om kärlek!



Älskar dig!

2008-06-08 @ 01:39:10
URL: http://xerm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback