Julhelgen


Jag vet, jag har varit gräsligt värdelös på att uppdatera här. Men i dessa tider har jag varit alldeles för upptagen och haft så mycket kul och mycket mer värda saker att göra. Helt ärligt så har jag inte ens tänkt på bloggen, alls.

Tänkte berätta lite snabbt vad jag sysslat med de senaste dagarna, and here it goes:

Julafton: Pappa hämtade upp mig här hemma vid 10.00 tiden, destination: Ursviken. Väl där åt vi en mysig jul-frukost bestående av skinkmackor och risgrynsgröt. Vi fick även en gåta, som vi skulle lösa. När vi klurat ut den fick vi ett packet som innehöll en skraplott och en tidning. Efter frukosten satt vi oss i soffan och bara tog det lugnt, Ronja Rövardotter var en av filmerna som vi såg en del av. Klockan 15.00 såg vi såklart Kalle, och efter det var det middag. Jag älskar julmaten! Efter maten såg vi på Karl-Bertils jul och öppnade paket när det var slut. Fick mycket fina julklappar! Är grymt nöjd.

  • En digitalkamera, rosa.
  • 2 böcker.
  • Örhängen.
  • En svart vas/ljustake.
  • Biljetter till melodifestivalen, genrepet.
  • En damsugare.
  • 500:-
  • Presentkort på Ki (frisörsalong), 500:-
  • Bokstäver att hänga upp på väggen, "Tina och Per"
  • Ett lakan till dubbelsängen.
  • Handdukar.
  • Presentkort på IKEA 2300:-
  • Presentkort på Åhlens.
  • Tjocksockar.
  • Kökshanddukar.
Tack allihopa för julklapparna!

Juldagen:
Jag och Per traskade till hans storasyster och hennes sambo, för att fira lillajulafton. Hannah öppnade alla sina paket från den sidan släkten och även jag fick paket. En jättefin tavla som Frida gjort på slöjden och ett par coola örhängen från henne och Emma. Tack! Nångång mitt i allt detta ringde min telefon, jag svarade och fick veta att det var från Brogården. De ville att jag skulle komma och jobba 15:15-21:15, och det ville jag med. Katschiiing! När jag kom hem plockade vi undan här hemma och sov som stockar.

Annandagen: Mammas stora dag! Hon blev nämligen ett år äldre, 40 år var det hon fyllde denna gång. Självklart åkte vi dit för att uppvakta henne, och med oss hade vi ett paket. Ett Design Of Sweden halsband, himla fint tyckte vi och hon tyckte desamma. Tur var väl det! Sedan gick vi ut och åt på Monaco, skitgod mat hade de verkligen! Jag åt en plankstek och har nog aldrig varit så mätt tidigare. Efter det gick jag och Per på ICA för att köpa mjölk och andra välbehövliga saker. Slutade med att även två 6-pack öl slank ner i korgen och sedan i magen. Vid 00:00 gick vi till Olearys för att bara sätta oss där och kanske träffa några roliga människor, och det gjorde vi. Var hur mycket folk som helst! Helt klart lyckad dag, hade hur kul som helst hela tiden.


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback