100 saker ni trodde ni visste om mig.


1. Tre namn jag lyssnar till: Tina, Tinis och Tälskling.
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag sällan hänger upp mig på någon annan och att jag tror på att det jag vill klara av, klarar jag av.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag oftast inte orkar försöka klara av saker, fastän jag vet att jag skulle ha klarat det om jag försökte.
4. Detta är jag rädd för: Är lättare att fråga mig vad jag inte är rädd för. Men det jag är mest rädd för är nog spindlar och andra äckliga insekter.. Även mörker.
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Kärlek, vänner och pengar.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: 
7. Detta tycker jag om att göra: Umgås med bra människor och skratta.
8. Detta vill jag göra just nu: Glömma saker, som jag nog aldrig kommer kunna glömma.
9. Bästa känslan: Lycka och glädje, utan tvekan. Längtan är också en otroligt skön känsla.
10. Värsta känslan: Oro, ångest och ånger.
11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har: Han ska vara snäll och omtänksam. Humor är också viktigt.
12. Är jag kär just nu? Ja.
13. Jag vill gifta mig? Självklart. Om allt känns riktigt rätt, så varför inte?
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Skaffa barn, fara till Thailand, göra fler tatueringar, skaffa ett jobb jag trivs med... osvosvosv. Listan kan göras lång, men viktigast är att skaffa barn och att känna mig stolt över mig själv.
15. Min käraste ägodel: Mobilen, helt klart.
16. Något jag vill ha i present: Jag önskar mig en digitalkamera.
17. Detta har jag på mig just nu:  Vita underkläder, randigt långt linne, vita jeans, vit kofta och svarta sockar.
18. Favoritkläder: Leggins och en skön och lång oversize-tröja, och mina älskade stickade overknees.
19. Favoritdjur: Bör kanske svara katt, eftersom jag har två stycken. Men ska sanningen fram så är hund mitt aboluta favorit-djur. Det ska dessutom allra helst vara en naken kines (tolka det som du vill).
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Beror helt på vilket humör jag är på. Gillar nästan allt, när det passar mig.
21. Favoritlåt just nu: Jessica Simpson - Remember That.
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: Det roligaste.. Förut sa jag alltid att det var syslöjden eller rasten. Men mer och mer har jag börjar förstå att Svenskan också är en favorit, även Engelskan.
23. Stjärntecken: Firre.
24. En bok jag älskar: Vill säga att Gömda är min favorit, för det har den varit från det att jag läste den första gången. Men har nu läst att det mesta är bullshit. It´s two side of every stories, tyvärr. Så nu har jag ingen favorit.. Måste skaffa mig en ny, tips någon kanske?
25. En film jag älskar: American History X, The Green Mile, Nyckeln Till Frihet och A Walk To Remember. Kan inte bestämma mig.
26. Tv-program jag gillar: Sanningens Ögonblick, Desperate Housewives.. Och design med Simon och Tomas. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg idag, känns som det bara är skit på TV:n now days..
27. Favoritdoft: Till tjejen: Britney Spears - Midnight Fantasy och till killen: David Beckham Intimately. Men även den listan kan göras lång, var som bara de som bara de som jag kom på just nu. Smell it and like it.
28. Detta äter jag gärna: Korv och makaroner, helst stuvade. Med muskotnöt!
29. Dricker helst: Vardag: Vatten. Fest: Öl.
30. Favoritgodis: Marabou, som det känns just nu. Men det varierar såklart beroende på vad jag är sugen på just då.
31. Hit vill jag gärna åka på semester: Thailand, även Brasilien.
32. Färg på mina ögon: Gröna.
33. Min längd: 1,62..
34. Jag tror på: Ödet.
35. Jag spelar: Wow, snart.. Kanske. Annars, inget?
36. Person jag beundrar: Mamma, som orkat med så mycket.
37. Så här bor jag: En tvåa på Läkarn.
38. Antal döda krukväxter i hemmet? Ingen.. Eller okej, en är typ halvdöd.
39. Det här tänder mig: Per.
40. Det här gör mig avtänd: Fötter och kroppsbehåring (det är okej att ha hår på benen).
41. Favoritfärg: Rött, rosa, beige och brunt. Kan inte bara välja en.
42. Favoritcitat: Det som inte dödar, gör dig starkare.
43. En hemlighet jag vet: En hemlighet är en hemlighet, sålänge det är en hemlighet? Haha.
44. Bästa present jag fått: Har fått mycket fint.
45. Senast köpta skiva: Sant att folk köper skivor idag..
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Att jag aldrig kan bli fulare.. Haha! Nemen, jag vet inte. Även det är olika från dag till dag. Idag är en dag då det känns som jag blivt överkörd av ett tåg sen uppäten av en sork. Men är oftast relativt nöjd med hur jag ser ut. Är som inte lönt att inte vara det, du ska ändå leva med det for a life time.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Se föregånde svar.
48. Udda förmåga/egenskap: Har på helt allvar ett sjätte sinne. Jag känner på mig saker, oftast om människor. Alltså när jag träffar någon ny person så kan jag känna om det är en bra eller dålig människa. Inte alltid, men ibland. Belive ir or not, mig kvittar det.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: Fågel, hoppas jag.
50. Vad lyssnar du på just nu? Jessica Simpson - Remember That.
51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Har varit på Medlefors Folkhögskola och Brogården, även på stan en snabbis med mamma och Ellen. Nu sitter jag i soffan och här ska jag sitta tills det är läggdags.
52. Var är dina föräldrar födda? I Arvidsjuar.
53. Vad är det senaste du installerade på datorn? Nya penslar till PhotoShop.
54. Vilken är din favoritrestaurang? Kina resturanger.
55. När badade du i en pool senast? I Turkiet, augusti -08.
56. Har du varit med i någon skolpjäs? Nej, det har jag inte. Vad jag minns?
57. Hur många barn vill du ha? Två, en pojke och en flicka.
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Opera, om det ens kan räknas  som musik.
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Vet inte. Jag vet bara att det inte blir moderaterna.
60. Vad har du för TV-kanaler? Såna som alla har?
61. Har du åkt moped någon gång? X antal gånger.
62. Har du busringt någon gång? X antal gånger, det med. Men däremot har jag vuxit ifrån det, vilket inte några toppmongon som busringer mig now days tydligen gjort.
63. Har du fått felparkeringsböter? Nej.
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump? Aldrig i helvette.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Rumänien.
66. Har du en egen trädgård? Bor i lägenhet som sagt, så nej.
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Ensamma mamman
68. Kan du alla orden i nationalsången? Ja.
69. Badkar eller duschkabin? Inget av det, draperi är vad vi har.
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Grandmas Boy. Haha!
71. Favoritpizza? Kebab-båt (finns endast på Piccasso).
72. Chips eller popcorn? Oftast popcorn.
73. Vilken färg på läppstift använder du? Inget, ever.
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Nej? Visste inte ens att man kunde göra det.
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Haha! Nej.
76. Apelsin- eller äppeljuice? Äppel.
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Jag och Ellen åt faktiskt på Frasses så sent som idag.
78. Favoritchoklad? Marabou, still.
79. När röstade du senast? Har inte haft åldern inne förens förra året, så aldrig.
80. När åt du en hemodlad tomat sist? Länge sen.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Japp, när vi åkte Vasa-loppet i typ... Förskolan?
82. Är du bra på matlagning? Haha! Nej..
83. Klarar du att tanka själv? Musik? Ja.
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen de visar på TV? Nej. Är inte så blåst.
85. Pepsi eller Coca Cola? CocaCola
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Uniform och uniform, men har använt äldreomsorgens kommunkläder. Måste väl räknas som en uniform?
87. Vad var det senaste du handlade? Kommer inte ihåg?
88. Har du kräkts offentligt? Ehm... Ehh, ja.
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Svår fråga, allvarligt. Men pengar står mig varmt om hjärtat... Haha! Nemen allvarligt så vet jag inte. Båda har sina fördelar.
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nej.
91. Har du ringt något betalnummer? Nej.
92. Kan man vara vän med sitt ex? Givet. Är väldigt nära vän med mitt ex, så.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Zappa.
94. Hade du mycket hår som liten bebis? Haha, ja. Mycket, och svart hår.
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Halebop.
96. Vad har du i din väska? Använder olika väskor, så just nu har jag inget i någon.
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Tvättar bort sminket, hatar att vakna med smink.
98. Vad har du att vara tacksam för? Väldigt mycket, bland annat att alla som någonsin stått mig nära fortfarande lever, Och att jag är, vad jag vet, frisk som en nötkärna.
99. Var hittade du den här listan? Louises blogg.
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: Maria, Jesicca och Elin

Har ni läst allt detta hoppas jag att ni lämnar en kommentar.

Postat av: [elina]

Jag har läst, woho!=D

2008-12-08 @ 22:44:47
URL: http://heretostay.blogg.se/
Postat av: sandra

haha ja ellerhur , ja nu syns det inte liite :P

haha nej du är inte korkad, haha =)

Foglossning är när bäckenbenet håller på att luckras upp,de rör på sig hela tiden,och när jag ska gå, TAR DET ONT :P KAn hjälpa med stödbälte ,men om det inte gör det, är det bara att leva med skiten till bebben är ute :P vet inte om jag förklarade så bra:P

2008-12-09 @ 10:04:11
URL: http://sandralindahl.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har läst hela :D men de flesta sakerna visste jag redan. På rikt alltså! ;)

2008-12-09 @ 15:11:22
URL: http://kioskmongo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback