Risk för eldsvåda?


Jag och bakning går verkligen inte ihop. Igår gjorde jag kolakakor som jag råkade ta ut lite försent, men de går fortfarande äta. Är dock inte sådär segt goda som de ska vara, utan mer knapriga. Därför gjorde vi en ny sats idag, och denna gång hade Per koll på tiden. De är nu perfekta och jag ska bjuda på dem med stolthet imorgon (jag gjorde ju i alla fall degen). Efter kolakakorna skulle jag göra chokladsnittar, snörde ihop alla ingredienser och fick en fin och jämn deg. Kladdade ut degen på plåten och swichade in massan i ugnen. Satt mig sedan vid datorn, vilket visade sig vara en jäkligt dålig idé. Kakorna skulle vara inne i 8-12 minuter (om jag minns rätt), ca 25 minuter senare kom jag på kakjävlarna var kvar i ugnen. Jag sprang till köket, öppnade ugnen och möttes av ett grått moln som hastigt fyllde köket. Som tur är hade bara halva degen gått åt, så resten låg fint kvar i bunken. Behöver jag säga att Per fick ta över? Summan av kardemumman: Vi har en halv sats chokladsnittar och dubbel sats av kolakakor.

Nu ska jag i alla fall sätta på peppande musik och min städoutfit för att sedan städa så det sjunger om det. Vill verkligen få det gjort så jag slipper det imorgon, imorgon ska jag inte göra annat än att njuta.

Längtar så fruktansvärt tills imorgon då jag kan snöra på mig ytterkläderna och traska ner på stan och in på bolaget för att köpa en vinare. Gud så enkelt det låter!



Postat av: Lena

Grattis på 20-årsdagen SÖTNOS! :) Hoppas du får en king födelsedag!

2009-02-24 @ 00:02:29
URL: http://leniisalwaysforever.blogg.se/
Postat av: TG

nu är klockan över midnatt och jag har hört att nån fyller 20 idag så då säger jag ......GRATTIS SOM FAAN!!! kom på matchen på lör så kanske jag bjuder på en bira om du är snäll ;)

2009-02-24 @ 01:22:19
Postat av: Tomas

jag heter inte TG ju ...hade lite brådis ...Tomas heter jag :D

2009-02-24 @ 01:23:33
Postat av: Micaela Enberg

Jag håller tummarna för att du ska få ett butiksjobb!:D Det är nog trevligare än att jobba med gamlingar som man fäster sig vid som sen dör, och personal som är sur.



2009-02-24 @ 11:30:04
URL: http://pickmynose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback