Dagen i ord


Idag har vi haft besök av någon snubbe från Umeå som ville sälja på oss några uppslagsverk (?) och andra böcker. Kloka som vi är tackade vi nej, gillar inte sånt som ska betalas en gång om månaden i flera år. Det känns alltid som man ska bli lurad. Vet inte varför, får som bara en känsla av det. Och föresten, vem behöver egentligen uppslagsverk för tusentals kronor när man har tillgång till internet? Haha!

Förutom detta mystiska "sällskap" har vi myst med katterna och ätit varma mackor och kokta ägg. Mjammi! Ikväll ska vi kanske fara och grilla pinnbröd och korv. Annars är jag sugen på att gå på bio och se Yes Man, känns ännu roligare att fara och göra det nu eftersom Per tjänat ihop biobiljetter genom att göra några undersökningar någonstans. Få se vad Per tycker låter mest lockande. Han kanske till och med bara vill vara hemma och se på film? Ja, vi får se som sagt var.

Postat av: Per Sjölin

Hmm. Pinnbröd och eventuellt korv att grilla vid OK-backen vore mysigt, helt klart.



Bio är också mysigt, fram för allt med någon godis och en god utspädd Cola till.



Att vara hemma kan även det bli mysigt, med en film, gott sällskap och eventuellt något tilltugg. Dessutom är det nära till tvättstugan då som måste tas om hand om.



Det var fördelarna. Nu kommer nackdelarna.



Det är kallt ute, trots att termometern kanske inte visar på så farliga temperaturer. Extra kallt blir det av att jag känner mig sjuk.



Bio är jobbigt då man känner sig sjuk. Sedan blir det problem med tvätten. Går att ordna men, problem i alla fall.



Du är rastlös och vill inte vara hemma, så det är ett problem.



Så ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det går nog allting men ingenting går. Haha! Vad vill du?



Jag älskar dig!

2009-02-04 @ 19:49:35
URL: http://www.faps.se
Postat av: Micaela Enberg

Ska jag berätta nåt sjukt. Jag har ALDRIG smakat pinnbröd. Haha!



Svar: Jo Nuber 23 är väldigt bra! Det är en thriller så det är lite ovant att se Jim i en sån film. Men den är väldigt bra. Tycker att du ska se den om du inte sett den!:D

2009-02-05 @ 09:10:07
URL: http://pickmynose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback