Why I Wore Lipstick to My Mastectomy


Why I Wore Lipstick To My Mastectomy är filmen jag Elise och Elin sett ikväll.
Handligen är denna:
Geralyn är en ung kvinna som har allt. Hon är vacker, har ett bra jobb, bra make och ett bra socialt liv.
Men då drabbas hon av den stora mardrömmen. Hon får veta att hon har cancer.

Sarah Chalke har huvudrollen.
När jag ser henne är det enda jag tänker på Scrubs, och när jag tänker Scrubs tänker jag humor.
Hade därför svårt att tänka mig henne i en seriös film, men det gick bättre än förväntat.

Tycker den var sådär. Inte så bra som jag hoppades och trodde, men inte heller för dålig för att kunna se den klart. En sak som jag faktiskt insåg efter att ha sett den filmen var det om hennes lista (för er som inte sett filmen så kan jag i alla fall avslöja att hon hade en lista där hon skrev upp saker som hon skulle hinna uppfylla innan hon dog), det är i alla fall något jag har tänkt göra. Har verkligen tänkt skriva upp det och ha det i börsen eller liknade. För gud så skönt det skulle vara att få bocka av saker som man verkligen vill uppfylla. Skulle bli mer speciellt då, känns det som. Känns även som man skulle få tummen ur och verkligen anstränga sig för att inte ha en ouppfylld sak på listan den dagen man ligger på dödsbädden, inte sant?



Idag har vi annars tagit det rätt lugnt. Vi har tvättat upp det lilla vi hade i tvättkorgen, handlat lite mat, gått på en längre promenad och umgåts med Elin och Elise. Helt reko dag. Imorgon är det dessutom dags för att gå till jobbet igen, efter att ha fått vara ledig hela helgen. Känns inte alls så jobbigt, dessutom jobbar jag kväll så sovmorgonen är min.
En till bra sak som hänt i dag är att det ryktas om att Per får sig ett jobb genom Jens, -håller tummarna-. Det skulle verkligen vara underbart med dubbla inkomster. Då är sommaren våran!


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback