Uppdatering från Laisvallby


Nu sitter vi i ett snöigt Laisvallby med varsin laptop, Per jobbar på "min" och jag har lånat morfars för lite slösurfande. Dessutom kom vi just in, vi har hjälpt morfar med att kasta in 52 pelletspåsar (16 kg/st) i källaren genom en lucka i väggen. Svettigt :,D Kan bara tänka hur mycket morfar får slita när han måste ta hand om alltihop själv, dessutom brukar det vara mycket mer än en pall, sist vi hjälpte honom hade han 9 (!!) pallar. Han är duktig han, min morfar.

Vi har i alla fall gjort lite nytta.


Mormor har kokat pallt för fullt, himlarns så gott det kommer bli med nyrullad fläskpallt. Vattnas i munnen bara jag tänker på det ♥ Tycker så himla synd om er som inte har fått chansen att smaka, ni har helt klart missat något.

JUSTJA! Mormor och morfar har 11 stycken rådjur som kommer in på deras gård och äter ur fågelmaten. Jag hoppas verkligen att vi hinner få se detta, och fota. Har aldrig, vad jag kan minnas, sett ett rådjur på riktigt. Har bara sett bilderna morfar tagit häromdagen på de underbart fina djuren. Jag håller alla tummar och tår för att vi ska få chansen att se dem! Tidigare idag gick vi ut bakom kåtan, där de också brukar stå, för att se om vi skulle få syn på dem. Allt vi såg var tyvärr bara massa spår, och även ett som sprang långt borta som sedan försvann bakom träden.

Här är en bild som morfar tagit:


Postat av: Per (Dahlberg?) Sjölin

Haha! Det var säkert den där hundens fel, att rådjuren var borta.



Mysigt att vara här med dig, Tälskling. Mysigt att vara här i allmänt! :)



Älskar dig! Puss

2009-03-09 @ 15:01:48
URL: http://www.faps.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback