En heldag med morfar


Hela dagen och stor del av kvällen har jag ägnat åt en utav de personer jag älskar som mest, min morfar. Vi började dagen med att han hämtade mig här hemma och vi for på Solbacken för att handla bra-ha-saker. Sedan hem till oss för att lämna mjölk och bröd som han sponsrat oss med. Även för att hälsa på Pärlan som kom ner och mötte oss. Efter det styrde vi kosan mot stan där vi skulle äta lunch och sedan till stället där vi skulle hämta ut våra sittplats biljetter för matchen senare på kvällen (AIK-Färjestad). Men innan marchen började skulle vi hem och laga blodpalt och stekt fläsk som vi skulle äta med mamma och Ellen, mjau så gott det är (ni som inte smakat ska inte uttala er). Efter det tog morfar en powernap på soffan medans jag och mamma spelade Rummie och drack kaffe tills det bar av mot hockeybussen. På plats i ladan satt vi oss på våra platser och i period-pausen tog vi en öl. Efter matchen tog morfar bussen till mamma och pappa och jag gick hem.

När jag gått en bit mötte jag Per som sedan gick med mig hem. Trots att man av att sett dagens match kan tro att AIK-spelarna föddes blinda och utveckligstörda igår så var det den bästa dagen på länge. Jag älskar mormor och morfar, så inni norden.

(lägger upp bilder från gårdagen när jag vaknar)

Nu ska jag lägga undan datorn och krypa upp i Pers famn, jag älskar att somna i hans armar.
Puss och godnatt på er!

Postat av: Elin

Det värsta är ju att du inte ens överdriver om AIK-spelarna! Helvete va dåliga dom var!



Om dom hade matat som satan hade det gått bättre :)

2009-01-28 @ 11:01:17
URL: http://elinsundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback