Jag har rätt att ha tandläkarskräck


Nu har jag varit och gjort bort skräckbesöket hos tandläkaren, gick inte riktigt lika bra som när jag borrade de första två hålen i december. Då gick allt som en dans, sprutan kändes knappt och allt gick fort och smärtfritt. Idag däremot tog sprutan riktigt ont, det knakade i käken och kändes som om att själva kanylen inte gick in så lätt som den bör. Tillslut fick han in sprutan, men då började den inte verka som den skulle eftersom han råkat ta i en muskel och det kändes bara som när en kroppsdel "somnar", fast denna gång började det som stickas i vänstra halvan av ansiktet. Dessutom började det blöda rätt kraftigt från där han stack. Obehagligt. Då var det bara att sticka om, men denna gången kändes inte själva sticket. Det enda jag kunde känna var hur han, när kanylen gått in, "rörde" omkring med sprutan inne i kinden. Men efter bara några minuter domnade ansiktshalvan som den skulle.

När allt var klart kändes det som om vänstra käken var svullen. Men jag tänkte att det känns nog bara så eftersom bedövningen börjar släppa. Kollade för säkerthetens skull i spegeln innan jag lämnade vårdcentralen, och precis som jag känt var käken svullen. Nu har bedövningen släppt men svullnaden är kvar plus att jag har ont där han stack inne i kinden, antar att det kanske blev ett sår eller liknade som förhoppningsvis läker inom kort. Går ogärna tillbaka.

Hatar verkligen att gå till tandläkaren, ni förstår kanske varför? Men nu har jag det i alla fall bortgjort och behöver inte gå förens om ett och ett halvt år igen. Ett stort tack till Per som följde med och väntade på mig i väntrummet. Jag älskar dig!

Ellen var dessutom snäll och lät mig, som plåster på såren, ha ett undantag från vårt godislöfte idag. Har ätit Marabou, med luftbubblor tidigare idag. Och nu ska jag och Per smaska i oss chips med dipp och lite lösviktsgodis till någon film. Börjar redan skapa nya hål så jag får ännu en skräckupplevelse att berätta för mina barnbarn på min dödsbädd, aja. Är det gott så är det.

Update: Vi ska se på Igor, en ny animerad film.

Postat av: Josefine

Det där var obehagligt att läsa !



Jag ska till tandläkaren imorgon och dra ut en tand... :(

2009-01-26 @ 22:46:31
URL: http://jossejako.blogg.se/
Postat av: Bea

Fin design på bloggen :D

2009-01-26 @ 23:47:36
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: jennifer

Usch, jag vet hur det känns! En annan sak jag har tänkt på, varför ska dom alltid prata med en när man har tusen saker i munnen?

2009-01-26 @ 23:51:50
URL: http://jjennieeeeee.blogg.se/
Postat av: Josefin ståhl

En gång fick jag ett stort blåmärke på kinden efter en bedövning? hel konstigt. Tandläkar besök är inte en favorit sak...

2009-01-27 @ 17:27:44
URL: http://jossestahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback