Unhappy hour


Jag lever! Belive it or not. Har bara inte uppdaterat här, möhö. Har haft fullt upp.. Eller fullt och fullt upp, har i alla fall varit på ett viktigt möte. På Socialen, vi söker socialbidrag för att ens kunna fixa hyrorna och få mat i magen de kommande månaderna. Fan vad jag hatar känslan av att vara såpass beroende av andra. För har man social-bidrag är man faktiskt beroende av andra människor.. Andra betalar skatt när de jobbar så att vi som inte har något jobb (eller av annan anledning behöver någon form av bidrag) ska kunna överleva.  Så beroende att vi blir hemlösa och svälter ihjäl om ingen hjälper oss med pengar (typ). Våra föräldrar var i alla fall gudomligt underbara förra månaden då vi lyckades, genom dom, att skaka fram pengar då vi såg det som absolut sista utvägen att vända sig till soc. Aja.. Show must go on och nu håller jag tummarna för att vi ska bli beviljade till detta.
Mjamja, nu ska ni få slippa höra (läsa) om mitt, just nu, mindre roliga liv.
Ha en trevlig kväll så återkommer jag imorgon, förhoppningsvis mer positiv.

Postat av: Åsa

Jag håller tummarna för att ni får bidraget! Det kommer nog ordna sig tillslut ska du se :)

2009-02-18 @ 21:18:06
URL: http://iawd.blogg.se/
Postat av: Micaela Enberg

Jag gick också på soc, förut ett litet tag där, men jag tyckte det mest var strul så jag gav upp.

Men jag hoppas ni lippe allt strul och blir beviljade, vet hur det är när man måste tänka på varje smula man handlar och äter. Det är ingen höjdare!

2009-02-19 @ 11:13:21
URL: http://pickmynose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback