Alla <3:ns dag och Melodifestivalen


Vill börja med att säga att jag hoppas att alla hade en bra alla <3:ns dag. Det hade i alla fall jag. Dagen började med att jag och Per gjorde oss klara för att möta upp min familj på Skellefteå Kraft Arena för att se genrepet av Melodifestivalen. Var riktigt laddad och såg verkligen fram emot att se det. Och det var faktiskt så kul som jag hade förväntat mig. Underbart sällskap, duktiga artister och rolig programledare och en kanske ännu roligare studioman. Skrattade en hel del och apploderade desto mer, vilken stämning. Wonderful! Så återigen, tack mamma för en toppen-julklapp ♥ Det bjöds även på en hel del gratisgrejer där. Bland annat en CD-skiva med schlagerlåtar, olika smakprov av maträtter, "dammsugare", tuggummin och halstabletter. Riktigt lyckad start på dagen! Kunde det bli bättre?

Ja, det kunde det. Efteråt klämde vi in oss i bilen tillsammans med de andra och följde med till Ursviken för att umgås lite mer. Vi blev bjudna på mat, fläskfilé-gryta med ris och sallad. Mjammi! Dagen till ära bjöds det också på efterätt, chokladmouss med chokladkross och grädde samt kaffe med kaffeost. Efter middagen kom även mamma med ett paket åt oss var, jag och Per fick tillsammans "grytlappar" i silkon med form av en "vante" (lägger upp bild senare). Mätta och belåtna en stund senare skulle vi börja bege oss hem, pappa skulle skjutsa oss och hinna vara hemma innan Melodifestivalen började. Då kom även Ellen med ett paket till oss, i detta paket döljde sig en ask med geléhjärtan. Tack Ellen♥ Har väldigt dåligt samvete över att jag inte hade med mig något till de andra. Skäms på mig!

Har precis laddat upp bilderna från denna dag:

Sällskapet, bilderna togs just efter att vi kommit och hängt undan jackorna.
Bild 1: Elise, Ellen, pappa och mamma.
Bild 2: Louise, Elise och jag.
Bild 3: Jag och Per.


Lite av gratisgrejerna.
Bild 1: Per äter någon jäkligt stark kyckling-gryta med ris.
Bild 2: Extra-tabletterna, Mint&Chocolate, ingen favorit. Men gratis är gott. Haha!


Just efter att vi satt oss, innan själva grejen börjat.
Bild 1: Jag och Per, förväntansfulla.
Bild 2: Petra Mede övar för fullt.


Bild 1: Lili och Susie (favorit).
Bild 2: Jennifer Brown.
Bild 3: H.E.A.T (favorit).
Bild 4: Amy Diamond (favorit).
Bild 5: Cookies and Beans.
Bild 6: Alla samlade, vad dax för låtsas-röstningen.


Bild 1: Måns Zelmerlöw (favorit).
Bild 2: Amy Diamond (favorit).
Bild 3: Markoolio.

Tog sjukt många bilder, men artisterna vägrade av någon anledning stå stilla på scen för min skull. Detta resulterade i att inte så många bilder blev lyckade, men dessa är i alla fall någorlunda. Den där jag-ska-slåss-i-dina-kvarter-snubben försökte jag inte ens fota, så värdelöst tyckte jag att det var.

Efter att vi kommit hem såg vi lite på TV sedan gick vi och la oss för att lyssna på Livstid med Liza Marklund (ljudband) som Per fått tag på i Melodifestival-tältet som stod mitt på torget. Vi tände några värmeljus i sovrummet och medans skivan spelade fick jag massage. Han är så himla duktig på att massera och man känner sig som en ny person efteråt. Tack älskling! Om du bara kunde förstå hur mycket bu betyder för mig.. Och hur oerhört lycklig jag är tillsammans med dig! Du är bara... bäst. Det är dig jag vill spendera mina dagar med, det är du som gör mig till den jag är.

Orden räcker inte till.. Jag älskar dig!

Postat av: miahmariah

Men gud vad roligt att se melodifestivalen live. Dessutom var det ju så bra låtar igår. mycket bättre än förra veckan.



Men jag förstod inte detta med den europeiska juryn som röstade på Amy Diamond? Rösta dom henne till finalen eller till andra chansen? Så mycket nytt att man inte hänger med.



2009-02-15 @ 18:12:13
URL: http://miahmariah.blogg.se/
Postat av: miahmariah

Ja det är väldigt gott med clementiner. Dagen har bara varit bra. Ska börja jobba imorgon igen. Ska bli riktigt skönt.



Hur har din dag varit då?

2009-02-15 @ 19:28:46
URL: http://miahmariah.blogg.se/
Postat av: Micaela Enberg

Men Tina då! Lasse Lindh är ju underbar och låten var ju fantastisk!!:)

2009-02-16 @ 11:28:28
URL: http://pickmynose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback