Arbetsförmedlingen och fika med mamma!



Bild: Google.se

Idag har jag varit till Arbetsförmedlingen och träffat en handledare. Har verkligen försökt hålla mig från det där stället, men nu gick det inte längre. Behöver verkligen ett jobb och kan inte stå utanför systemet längre, nog för att jag ändå kommer försöka så gott det går på egen hand. Men det kan nog, trots allt, vara skönt att få lite vägledning från någon utomstående och dessutom utbildad handledare. Vad jag egentligen absolut helst vill göra är att plugga, känns som om det verkligen vore något för mig just nu. Är redo för att sätta mig vid skolbänken och ge allt för att sedan få ett värdigt jobb. Men då är det det här med pengar/bidrag, får helt enkelt vänta och se vad som komma skall. Men efter regn kommer solsken, hoppas jag.
Aja, nog om det.



Efter att jag varit där mötte jag upp med mamma♥ för att följa med henne och lämna tillbaka lite kläder och sedan fara och fika. Hon kom även med ett förslag som vi/jag gärna tar, mer om det om det blir aktuellt. Hann även stanna och prata med Hasse under hans lunch. Lycka till med provet imorgon!

Ikväll blir det lugna puckar, ska dammtorka och damsuga. Även bädda sängen trots att det snart är läggdax, men det är så mycket skönare att lägga sig i en säng som är bäddad, för en säng med knövliga lakan går fetbort.

Postat av: cindy

Skönt att vara ledig till en början, sen blir man ju bara rastlös utan jobb..

2008-11-18 @ 16:34:21
URL: http://lifeofcinderella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback