Tankeställare


1408 är helt klart en bra film, tycker jag. Men något som stör mig så fruktansvärt är när samma film har olika slut. Såg den på bio tillsammans
med Elin för ett tag sedan, och den slutade då med att han kom ut levande från branden i hotellrummet och frun fick höra deras dotter ur den där saken han spelar in vad som händer med. Men då såg jag den idag igen tillsammans med Per, nedladdad här hemma. Och då slutade filmen med att han dog, och man fick se att han begravdes bredvid deras dotter.

Tänkte först be om ursäkt för att jag berättat för mycket för er som inte sett den,
men sen kom jag på att det kan jag ju inte ha gjort.
Eftersom jag berättade om slutet,
som är olika
.





Sen har jag kommit fram till två situationer, där jag inte har någon som helst aning om hur man ska reagera.
Den första: Tänk dig att du varit tillsammans med en och samma kille/tjej i ca tjugo år, och du har tyckt att ni har haft det hur bra som helst. Men då, 19 år senare, kryper det fram att han/hon varit otrogen mot dig till och från de första året i erat förhållande.
Vad gör man då? Ska man verkligen göra slut och lämna de 19 trogna åren bakom sig?

Nästa situation vänder sig till killarna.
Den andra: Tänk dig att du fått barn tillsammans med din flickvän, du har det helt underbart tillsammans med din lilla familj. Du och tjejen håller ihop under hela barnets uppväxt och uppfostrar barnet tillsammans och det går jätte bra. Sedan efter att barnet fyllt 18 år och flyttat hemifrån får du höra att barnet aldrig var ditt och att tjejen vetat det hela tiden. Hon skulle alltså ha varit otrogen mot dig, märkt att hon var gravid med den andre mannen och bestämde sig för att inte säga något förens barnet stod på egna ben.
Hur reagerar man då? Hur går man vidare med detta? Är det rätt att berätta det för sonen/dottern?

Jag kan i alla fall säga att jag har tänkt på dessa frågor ett tag
och har inte kommit fram till något bra svar.

Postat av: Per Sjölin

Det finns inget bra svar. Den som tvingas uppleva något utav det tycker jag otroligt synd om.

Vi ska aldrig vara med om detta!

2008-05-02 @ 18:18:10
URL: http://xerm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback