Ny mobil.


Idag har det hänt många bra saker, och dagar som denna gillar jag verkligen. Dagen började med att vi vaknade av att morfar bokstavligen bultade på dörren, Per steg upp och släppte in honom och han hämtade mobilen jag skulle få av mormor för att sedan fara till Telia för att låsa upp den. När han farit la sig Per och sov igen och jag gick ut och satt mig i solen. Efter en stund kom morfar tillbaka och han höll i en kartong och sa att vi skulle vara tvugna att gå in till datorn för att kolla upp vart man skulle skicka mobilen för att de hade inte kunnat fixa det på butiken. Vi gick in och ur kartongen kom en sprillans ny mobil som han köpt till mig. Och oj så glad jag blev, har gått med ett leende på läpparna större delen av dagen. Tack morfar! Efter det följde jag med morfar till en verkstad där han skulle byta till sommardäck, och Per sov fortfarande. Efter att morfar släppt av mig hemma igen åkte han hem till Arjeplog för att jobba på ungdomsgården och jag gick in och kramades med Per en stund. Senare på dagen när Per stigit upp kom Magnus och var social här och sedan gick vi tillsammans till Coop för att köpa ett halsband och ett långt snöre för att kunna ha Werner utomhus. Kan försäkra er om att han blev en happycat när han upptäckte vår idé. Vi han n även hem till han och hans sambo för att se på deras kattunge, som var jättesöt. Dessutom har vi tvättat lite! Ikväll har Elise och Louise varit här en stund och de har bland annat rensat kattlådan. Elise tyckte det luktade så äcklig att hon spydde, trots att de höll till utomhus. Oj vad jag skrattade! Nu har de åkt hem och jag och Per ska nu se på filmen Disturbia och äta majskolvar. Hoppas ni också haft en bra dag!

Slänger upp en bild på mobilen morfar överaskade mig med idag.

image83


Undrar om någon orkar läsa allt detta.
Men har du ändå orkat läsa allt detta kan du väl lämna en kommentar?

Postat av: Elin

Snäll morfar ;D

Tina, vi måste ses snart!

2008-05-06 @ 11:30:04
URL: http://elinsundquist.blogg.se
Postat av: Pea

Jag saknar dig!

2008-05-06 @ 11:32:02
URL: http://www.Peajakobsson.blogg.se
Postat av: Maria H

"happycat" måste seriöst ha varit det roligaste jag hört på länge!
Den där matskålen kan inte ha luktat gott, om elise spydde på riktigt! hahahahaha!

2008-05-06 @ 16:35:45
Postat av: maria

hahaha lol @ happycat :D
dock jävligt snäll din morfar är! :)
och min mor har en sådan teleee ;

2008-05-06 @ 18:10:46
URL: http://kontaktuttag.blogg.se
Postat av: Tina Dahlberg

Svar till Elin: Haha! Ja, han är väldigt vänlig den där Totte. :)

Ja, vi sågs ikväll! :D

Svar till Pea: Jag saknar dig också!

Svar till Maria H: Haha! Ja, hon är lite annorlunda den Maria, ;P
Haha! Det var ingen matskål, det var kattlådan! Men ja, den var äcklig. Som alltid! ;P

Maria: Haha! Palla säga happycat. :P Ja, morfar är sötast.

2008-05-08 @ 22:57:44
URL: http://terinap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback