Klant Tina är framme igen.


Ja, idag har det inte blivit skirivet nå mycket alls. Men har varit så slut och ryggvärken har kommit tillbaka! Jag blir så less. Vi gick i alla fall in till stan en stund efter vi vaknat i morse, för att Per skulle på AF, vi skulle panta burkar, faxa uppsägningen till Luleå, skicka några böcker till Motala (Tradera) och handla lite mat. När vi kom in till stan gick vi raka vägen till ICA Supermarket då Per kom på att han skulle hämta ut pengar. Innan han gick tog jag panten och började panta, fick hjälp av Mia som det var 3092840 år sedan jag såg. Kul att ses! I alla fall, när jag pantat klart gick jag för att möta Per vid bankomaten igen, och tanken om panten och dess kvitton var som borta. Sedan gjorde vi alla andra ärenden och när det kom till att gå och handla allra sist så började jag känna igenom fickorna för pantkvittorna. Efter ex antal försök att hitta dem i mina, endast två, fickor förstod jag att jag tappat bort dem. Efter det kom vi överens om att hädanefter får Per hålla reda på dem! När vi kom hem åt vi spagetti och skinksås utan skinka och drack mjölk, det kändes som rena rama lyxet. Fruktansvärt gott! Efter det var det dax för powernap, det slutade med att vi inte steg upp förens 22:15, två och en halv timme senare. Men pigga, det är vi.

image107

Varför känns det viktigare att hålla reda på en 50-lapp än pantkvitton av samma värde?

Postat av: Per Sjölin

Minst sagt klantigt, ja. Men det ordnar sig, Tälskling! ;)

2008-05-14 @ 22:46:52
URL: http://xerm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback