Home again.


Nu har vi just kommit hem efter att ha varit hos min mamma och pappa och ätit grillad fläskfilé och potatisklyftor samt två såser och grekisk sallad. Riktigt gott! Självklart jordgubbar till efterätt. Och en till sak som tåls att nämnas:
Mamma bjöd mig, för första gången på 19 år, på öl. Iofs så var det Konsumöl, 2.8. Men ändå! Vilket framsteg. ;-)
Vi hann också ut med Nemo på en promenad som innehöll bad för honom och Ellen. Jag och Per, som de badkrukor vi är, stod på bryggan och tittade på. Pappa hade även, som han kallar det, en showuppvisning där han flög med sin nyaste leksak: En radiostyrd helikopter. Ojojoj, denna man kommer aldrig bli vuxen. ;-)
Har också jobbat idag, vilket var riktigt segt. Hade varken orken eller lusten till jobb idag, men jag gjorde mitt bästa vilket slutade med att jag bara satt och hade fika tillsammas med de andra de sista 75 minuterna av dagen. Men, det var välförtjänta minuter. Jag har nog aldrig varit så trött och slut i benen. För imorse var det riktigt stressigt.

Kvällen då? Den bjuder på lugna tag.
Egentligen förstår jag inte hysterin med allt som ska hända på midsommar,
och att allt alltid ska bli den bästa midsommaren ever.
Men jag och Pälskling ska i alla fall dricka någon 3.5 och bara ta det lugnt på balkongen, om vädret tillåter.

En till, mindre rolig sak, som hänt är att farmor upptäckte en knöl i bröstet för andra gången för ett tag sedan. Hon for även och kollade upp det för andra gången, och båda gångerna visade testerna på bröstcancer. Sorligt men sant. Denna gång fick hon operera bort ena bröstet. Skitjobbigt, självklart mest jobbigt för henne. Hon som bara för några år sedan hade högre platåskor än mig, hon som för några år sedan hade mer utsvängda byxor än mig när dessa ting var "inne". Hon som vägrade bli gråhårig och alltid tog hand om sitt yttre.
Svårt att ta in att denna farmor inte mer kommer tillbaka.
Och sedan att även farfar alldeles nyss opererades för prostatacancer och fick en kateter. Han som alltid var den "sportiga" gubben som cyklade flera mil om dagen med deras hund och flitigt körde båt på sommaren och skoter på vintern, han som tog hand om trädgården och plockade hjortron tillsammans med farmor.
Svårt att ta in att denna farfar inte kommer tillbaka.
Jag kanske bara ska inse att även de blir gamla. Att allt inte kan vara som det alltid varit.

Detta band kommer bli mitt nästa inköp.
Köp ett du också!

Postat av: maria

Vilka framsteg din kära mor gör, haha. Har hon inte sagt att hon aldrig skulle bjuda dig på nå sånt? :p

Ah btw, jag har en sån rosa-bandet sak liggande någerst, så jag är värsta stöttarn. :D



Hm.. tråkigt att höra om din farmor och farfar.. hoppas det blir bättre snart. <3

2008-06-21 @ 11:47:34
URL: http://kontaktuttag.blogg.se/
Postat av: Elise

Nu ska jag ge dig din efterlängtade kommentar :}



Stackars Farmor och farfar -.-



Men nu till någonting jätteroligt. MITT SOMMARJOBB ÄR ÖVER OCH NU HAR JAG PENGAR (6)

2008-06-27 @ 14:08:44

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback