Nu är jag tillbaka.


Som ni märkt har jag lagt bloggen på hyllan ett tag, ett rätt långt tag. Har varken känt att jag har haft tid eller lust att blogga, så då har det helt enkelt fått vara! Men hur som helst, mycket har hänt och jag ska försöka så gott det bara går med att se tillbaka i tiden och skriva det jag minns. Tyvärr kommer det att bli ett rätt långt inlägg utan bilder, hoppas ni står ut.

Den största saken är nog att vi hunnit flytta på denna tid jag inte bloggat, från Fältjägarvägen (vid ICA Kvantum) till Läkarvägen (ovanför sjukhuset) till en tvåa, Skebo. Detta gjorde vi alltså igår, med hjälp av mamma, pappa, mormor, morfar, Elise, Louise, Katarina, Magnus, Rebecca och Ellen. Jag och Per var också med, såklart. I och med alla vänliga själar som var villiga att hjälpa oss med detta gick det väldigt fort och lätt. Ett stort tack till er. We owe you, big time!
Kommer dessutom när det är klart att ta bilder och lägga upp här, så ni får se hur vi bor nu. Riktigt mysig lägenhet faktiskt! Dessutom ska vi få nya tapeter eftersom det nu är rentav gräsliga sådana som pryder väggarna.

En annan sak är att morfar, som var så otroligt lycklig över att få ta pension i år och bara leva livet till fullo, nu börjat ta taxikörkortet. Och det mest imponerande är att han ska göra det på 4 dagar! Han klarade första delprovet idag, har nästa imorgon osv, ni förstår. Ett per dag tills det är klart. Sen har han tänkt jobba endel helger bara, åt sin kompis i Arjeplog. Den karl klarar verkligen inte av att ta det lungt. Haha! Men, jag tycker att han gör det pretty good anyway.

Idag var jag i alla fall med mormor, morfar och Ellen på Solbacken. Fick endel inflyttningspresenter av dem, minst sagt:
  • Ett duschdraperi, eftersom vårt andra möglat.
  • En badrumsmatta.
  • Såntdär spray som gör att det luktar gott på toan.
  • Självhäftande krokar att sätta upp på toan. Sammanlagt 10 stycken.
  • Vita/rosa stövlar, med blommor på. Nästan så att jag längtar till det regnar nästa gång.
  • Nya sådana där plast saker som man lägger i lådorna där man har bestik osv. 
  • 2 snusdosor, eftersom jag bjudit morfar som var utan på 3 stycken idag. I´s a deal!
  • Lunch på Maxi.
Köpte endel grejer själv också.
  • Ett par solglasögon.
  • 2 par ballerinaskor.
  • Hårfärg till Per.
  • Deodorant.
Ska ta kort på det också och lägga upp antingen senare ikväll eller imorgon.

Nu ska jag gå och fortsätta få allt i ordning här.

Lämna gärna en kommentar!
Puss:*




Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
VIP?

Din M@il, tack


Och sist men inte minst, din bloggadress.

Kommentar:

Trackback